,

Service management kon een oppepper gebruiken!

In kleine en middelgrote bedrijven worden functies vaak gecombineerd. Vanuit oogpunt van efficiency is dat zeer te begrijpen. De ontwikkeling in sommige kennisgebieden gaan dermate snel dat het moeilijk is om op alle terreinen tegelijk specialist te zijn. Op het gebied van Servicemanagement en IT Security gaan de ontwikkelingen zo snel en is de impact zo groot dat tijdelijke ondersteuning zeer welkom is.

Klant

Als Shared Service Center bedient deze klant zowel grote als kleine klanten. De kwaliteit van de service is voor haar klanten een belangrijke indicator of de prestaties van het SSC nog steeds overeenstemmen met de verwachtingen die de klanten hebben.

Vraag

De contractmanager heeft een dubbelfunctie. Naast contract management is ook servicemanagement een taak. Om meer focus te krijgen op de kwaliteit besloot het management van het SSC dat de tijdelijke aanstelling van een Service Manager noodzakelijk was.

Oplossing

Gedurende 8 maanden een ervaren Service Manager leveren. Samen met het SSC management verbeteren van de rapportage aan de klant. Vaststellen van verbeterpunten en het monitoren van de acties en maatregelen. Iedere maandrapportage zowel intern als extern met de klant evalueren met alle aandacht voor de kwaliteit en doelmatigheid van de rapportage. Doornemen van de rapportage met de interne organisatie.

Resultaat

Klanten van het SSC zijn zeer tevreden en zien een toename in de kwaliteit van de service. Het SSC is steeds meer in staat aan de verwachtingen van haar klanten te voldoen. De constante kwaliteit van de rapportages en de betrouwbaarheid van de gebruikte gegevens hebben het vertrouwen in het SSC doen groeien.

Wilt u meer weten? Neem contact met ons op.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *